Nedan har vi sammanställt frågor som ofta ställs till oss. 

Var är min order?

Efter att du har genomfört din order kan du enkelt följa dess status via den län du får på email.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

Efter ditt köp skickas en automatisk orderbekräftelse. Har du inte fått detta inom några minuter kan det bero på att den hamnat i skräpkorgen i din inkorg. Om du hittar bekräftelsen där kan du markera den som ”inte skräppost” för att försäkra dig om att framtida e-postmeddelanden från oss kommer rätt. Om du inte har fått vår orderbekräftelse kan du kontakta kundservice som kontrollerar dina uppgifter.

Kan jag beställa över telefon eller email?

Alla beställningar sker på vår hemsida för att skydda din data och betalningsinformation. Det är därför inte möjligt att beställa över telefon eller e-post. Om du upplever problem när du ska beställa är du välkommen att kontakta oss.

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Det är möjligt att betala genom Klarna Checkout med bankbetalning, faktura, delbetalning och kort (visa, mastercard, och american express).

Jag kan ej genomföra min betalning

Börja med att kontrollera om du fyllt i korrekt information och att postnummer och e-postadress stämmer. Därefter rekommenderar vi att du försöker igen i en annan webbläsare eller i en annan enhet. Om detta inte fungerar så är också välkommen att kontakta vår kundtjänst. Skicka gärna en skärmdump och en beskrivning av det problem du upplever.

Min betalning avvisas

För frågor om betalningen, kontakta Klarna: https://www.klarna.com/se/kundservice/

 

 

Hur lång är leveranstiden?

Alla våra produkter finns i vårt eget lagfer i Södertälje och ordrar levereras vanligtvis inom 1-3 vardagar.

Vilken fraktkostnad har ni?

Vår frakt varierar från produkt till produkt. Vi erbjuder fri frakt vid köp över 500 kronor.

Vilka fraktbolag arbetar ni med?

Vi skickar våra ordrar med Postnord eller Schenker.

Jag har fått fel varor levererade

Skulle det vara så att du mottagit fel varor ska du kontakta kundservice via e-post så vi kan lösa problemet. Beskriv vilka varor du mottagit och bifoga gärna en bild på produkten eller varans streckkod.

Jag har fått en order med trasig förpackning

Om du mottagit en order med trasig förpackning är det viktigt att du dokumenterar detta med hjälp av bilder. Ta gärna en bild på själva förpackningen och fraktsedeln på paketet. I många fall är själva innehållet oskadat då förpackningen är tillverkad för att skydda din beställning. Har innehållet tagit skada ska du så snabbt som möjligt skicka ett meddelande till vår kundtjänst som hjälper dig hantera detta.

Levererar ni till utlandet?

Nej, vi levererar enbart inom Sverige.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag har ångrat mitt köp och vill returnera mitt köp

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerrätten inleds den dag du tar emot dina varor. Ångerrätten gäller enbart oanvända produkter som kan säljas som nya.

Kan jag returnera en använd vara eller en vara utan förpackning?

Använda varor ska returneras inom 14 dagar. Notera dock att returnering av använda varor medför ett prisavdrag baserat på återförsäljningsvärdet. Prisavdraget fastställs av oss och går inte atty överklaga. Ångerrätten kan bortfalla av hygieniska skäl vid vissa plomberade produkter. Enligt lag får konsumenten bara hantera varan på samma sätt som i en butik för att få full återbetalning.

Erbjuds fri retur vid nyttjande av ångerrätt?

Nej, kund ansvarar själv för kostnader för returen till oss.

Kan jag ångra ett köp genom att ej hämta ut detta?

Om du låter paketet gå i retur som outlöst vill vi att du informerar oss om detta för att vi ska kunna hantera returen på smidigast sätt. Notera att returfrakt tillkommer när paketet returneras som outlöst.

Kan jag få återbetalning via ett annat betalningsalternativ än det jag använt?

Nej, ditt köp återbetalas alltid på samma sätt som du betalat för ordern. Detta innebär att beloppet alltid betalas tillbaka via Klarna.

När får jag mitt köp återbetalt efter att en vara har returnerats till er?

Vi strävar efter att hantera alla returer så snabbt som möjligt, senast inom 14 dagar. Efter att din retur hanterats återbetalas pengarna direkt och kan vanligtvis ses på ditt bankkonto inom några dagar. Har du betalat med Mastercard eller liknande kort kan det dock ta lite längre tid beroende på avtalet med din bank, vilket vi inte har möjlighet att påverka. Kontrollera kontoutdragen där återbetalningen bör framgå.

Jag vill reklamera en vara som fungerat tidigare

Om har du har köpt en produkt som gått sönder inom reklamationsrätten ska du kontakta vår kundtjänst. Därefter kommer du bli kontaktad av vår serviceavdelning. Om du behöver skicka in produkten på service blir du kontaktad angående detta (vi skickar en förbetald fraktsedel). Detta görs för att säkra snabbast möjliga lösning, då vi i de flesta fall samarbetar direkt med tillverkarens auktoriserade servicepartner.

Jag har mottagit en vara som inte fungerar

Om du mottagit en produkt som inte fungerar behöver enbart kontakta vår kundtjänst. Notera att det är skillnad på om produkten inte lever upp till förväntningarna, eller om den är defekt. Du är alltid välkommen att kontakta oss vid frågor.

Produkten har blivit skadat under leverans

Om du mottagit en produkt som gått sönder under transport så ska kontakta vår kundtjänst.

Betalar jag returfrakten för en trasig produkt?

Nej, vi skickar en förbetald retursedel till dig vid reklamationsrätt.

 

Din varukorg